HOMIE ABOUT AFFIES
extra extra extra

“You're so convinced you'll disappoint people if you show them that you're not perfect. You don't realize you are perfect. Your imperfections are what make you perfect. They make you you. That's what people love. It's what I love too.”

my network


tagboard





its all about us


Previous post

Snek pengantin baru...
Freebies Top Button Cute
Kaedah termoden pembedahan katarak
Freebies Header
Tutorial : Background berbeza Setiap Entri
Apa nak makan untuk Lebih Subur ?10 Makanan Sebaga...
Pelihara kuku Panjang Cara Alami
WHAT SHOULD I DO...what should I BUY...;)
heart strings
2012 wif my first day yg BAD...

advertisment


Title: INFO HERO
written on Sunday 15 January 2012 @ 11:13 ✈{ 0 comments }

INFO HERO

- Kebaikan bersenam
Senaman yang dilakukan secara sederhana iaitu senaman kardio dan mengangkat dumbbell adalah penting untuk meningkatkan keupayaan badan bagi mmengeluarkan dan meneutralkan radikal bebas yang berupaya merosakkan tubuh badan.

- Khasiat vitamin c
Tahukan anda kekurangan vitamin c dalam badan boleh menyebabkan ketidaksuburan sperma? Oleh itu,langkah terbaik untuk meningkatkan kesuburan dan kuantiti sprema adalah dengan mengambil buah-buahan dalam diet harian. Pengambilan 500 miligram vitamin C setiap hari amat diperlukan untuk seorang lelaki dewasa.

- Membeli-belah? Gaduh!
pakar psokoligi menyeifatkan bahawa pasangan lelaki dan perempuan yang pergi “bershopping” biasanya boleh berbuat demikian selama 72 minit sebelum mereka mula bergaduh. Pada ketika itu, lelaki dikira sudah puas membeli-belah sedangkan perempuan masih berupaya meneruskan selama 28 minit sebelum timbul rasa letih.

- Ais dan air sejuk
Para lelaki, tahukah anda bahawa meminum air sejuk akan dapat meningkatkan system imun yang luar biasa sebagai tenaga pencegahan pelbagai penyakit seperti alahan dan jangkitan.

- Perbandingan kadar kematian
Lelaki mempunyai kadar kematian yang lebih tinggi untuk semua 15 penyebab kematian utama kematian kecuali penyakit “Alzheimer”. Tambahan pula,kebanyakkan lelaki mati lima tahun lebih muda berbanding perempuan.

- Osteoporosis
Masalah kehilangan kepadatan tulang atau dalam nama saintifinya, osteoporosis biasanya dianggap sebagai penyakit wanita. Namun kini, osteoporosis juga diiktiraf sebagai masalah yang boleh dihadapi oleh lelaki. Jika tidak dirawat, ia boleh menyebabkan tulang patah dan kehilangan keupayaan kekal atau lebih teruk lagi ia menjurus kepada kematian.
- Punca kanser kolorektal
Kanser kolon dan rectum biasanya boleh dirawat jika dikesan dari awal. Kanser ini berkemungkinan disebabkan oleh diet keterlaluan akbat mengambil makanan berlemak walaupun rendah serat.



© 2012 Layout made by mintrose. Have a nice blogging day !