HOMIE ABOUT AFFIES
extra extra extra

“You're so convinced you'll disappoint people if you show them that you're not perfect. You don't realize you are perfect. Your imperfections are what make you perfect. They make you you. That's what people love. It's what I love too.”

my network


tagboard





its all about us


Previous post

WHAT SHOULD I DO...what should I BUY...;)
heart strings
2012 wif my first day yg BAD...
happy new year 2012
happpppppppppyy.....!!!!!!!
Tutorial:Like Fan page sebelum Enter
Hooked on to 9GAG? Reddit? Check out #ChurpChurp! ...
XCITED
hurt story
Kuah Satay...

advertisment


Title: Pelihara kuku Panjang Cara Alami
written on Wednesday 11 January 2012 @ 14:31 ✈{ 2 comments }


Pelihara Kuku Panjang
Cara Alami




Kuku yang panjang,bersih dan berkilau adalah cirri-ciri kuku yang sihat.Namun saying,hanya sebahagian gadis sahaja yang tahu merawat kuku panjang agar tidak mudah patah dan terjaga kebersihannya. Untuk memastikan kuku kamu dalam keadaan yang sihat dan bersih, di sini ada beberapa tips penjagaan kuku yang boleh anda praktikkan :

 Gosokkan secara rutin nail hardener pada kuku panjang kamu. Walaubagaimanapun,pilihlah nail hardener yang tidak mengandungi formalin kerana kandungan formalin boleh membuatkan kulit disekitar kuku anda rosak.




·     Jaga kelembapan kuku dan tangan dengan kerap menyapukan losen yang mengandungi Vitamin E. Focus dengan menyapukan pada daerah kuku dan kulit agar kelembapannya terjaga serta terhindar daripada kekeringan yang akan menyebabkan kuku mudah rapuh dan reput.

     Sapukan juga BIOTIN untuk membantu memelihara kuku secara semula jadi.Biotin dipercayai mampu menjaga kekuatan pada rambut,kulit dan kuku.Ini kerana kandungan vitamin B kompleksnya boleh membantu menjaga metabolisme lemak dan protein.

·     Keraplah mencuci tangan dengan sabun dan pastikan setiap bahagian dalam kuku kamu tercuci dengan sabun agar tidak ada kotoran atau kuman yang “bersarang” di dalamnya. Selepas itu,jangan lupa untuk mengeringkannya dengan tisu@tuala.





    




© 2012 Layout made by mintrose. Have a nice blogging day !