HOMIE ABOUT AFFIES
extra extra extra

“You're so convinced you'll disappoint people if you show them that you're not perfect. You don't realize you are perfect. Your imperfections are what make you perfect. They make you you. That's what people love. It's what I love too.”

my network


tagboard





its all about us


Previous post

Finally...Mid Term in The end
Saya Mengidam Lagi???
Sekejap je Masa Berlalu...KAN???
I'M NOT SINGLE
demam RUNNINGMAN
Doa penenang Hati
Selamatkan Keluarga ku...:( di Sabah
Apa Yang Tak Kene???
Jom masuk kelas
60 Sebab Sayangkan Baby

advertisment


Title: Kehidupan
written on Friday 26 April 2013 @ 00:31 ✈{ 2 comments }


Tumblr_ml6z5d6pnv1rbh0fyo1_500_large

Selamat malam buat readers di luar sana. Salam Jumaat buat para muslimin dan muslimat, semoga anda sentiasa dalam jagaan-Nya.

Ujian - disini Niza ingin menyingkap tentang ujian. Bukan ujian yang kat sekolah/universiti/matriks dan sewaktu dengannya. tapi ini soal ujian kita sebagai manusia yang pasti akan di uji. Ujian yang kita hadapi perlu kita hadapi dengan positif dan matang. Kenapa??? Bila kita bertindak melulu, sudah tentu keadaan akan bertambah buruk. Meskipun kita tidak pernah inginkan ianya terjadi, semua yang kita lalui ini telah tertulis di "Luh Mahfuz"... Siapa kita yang hendak menolak ketentuan itu.

Tapi, sebagai mukmin, kita pasti ada jalan bukan??? Allah SWT menjadikan khalifah di bumi ini bukan hanya semata-mata untuk hidup.. Tapi untuk kita beramal,mengikut perintahnya,mengumpul pingat pahala dengan sebanyak-banyak (bekalan apabila kita telah meninggal kelak) jangan persiakan keistimewaan yang Dia berikan kepada kita.

Kita umat Muhammad S.A.W ..merupakan umat manusia yang paling mulia di sisi Allah S.W.T tapi... bagaimana kita melihat umat Rasulullah hari ini. Niza juga bukan seorang yang baik, masih banyak kekurangan yang perlu diperbaiki (madah ini hanya untuk peringatan kita bersama) kita tidak tahu bila kita akan menemui ajal.. kerana MATI itu pasti.. 

Jangan kita riak dengan apa yang kita miliki hari ini, apa yang kita miliki itu takkan dapat menemani kita saat kita sudah dikafankan dan ditanam. 
sama-sama kita renungkan diri kita sejenak

Large

(ISTANBUL)



© 2012 Layout made by mintrose. Have a nice blogging day !