HOMIE ABOUT AFFIES
extra extra extra

“You're so convinced you'll disappoint people if you show them that you're not perfect. You don't realize you are perfect. Your imperfections are what make you perfect. They make you you. That's what people love. It's what I love too.”

my network


tagboard





its all about us


Previous post


advertisment


Title: Renang Senaman Terbaik
written on Thursday 21 April 2011 @ 18:56 ✈{ 0 comments }

1. Membentuk otot
ketika berenang,seluruh anggota badan bergerak.Saat anda bergerak,badan anda menegluarkan tenaga kerana melawan massa air yang mampu menguatkan dan membentuk otot-otot badan.
2. Tingkatkan fungsi jantung dan paru-paru
Dengan cara menendang air dan gerakan kehadapan menggunakan tangan dan kaki,ia membantu melancarkan aliran darah ke jantung,pembuluh darah dan paru-paru.
3. Melatih pernafasan
Bagi anda yang mempunyai penyakit asma,amat disarankan untuk berenang kerana membantu sistem kardiovaskular dan pernafasan lebih lancar.
4. Membakar kalori
Semasa berenang,anda sendiri dapat rasakan badan amat berat bergerak di dalam air.Secara tidak langsung,banyak tenaga yang digunakan sehingga boleh membakar sebanyak 24% kalori dalam badan.
5. Hilangkan tekanan
Secara psikologinya,berenang akan membuatkan fikiran anda lebih tenang.Lakukan gerakan renang dengan santai dan perlahan,ia mampu membantu meningkatkan hormon endorfin dalam otak.





© 2012 Layout made by mintrose. Have a nice blogging day !